خانه » دیجیتال مارکتینگ » سوشیال مدیا
در عبارتی کوتاه و همانطور که از پیش می دانید سوشیال مدیا همان شبکه و رسانههای اجتماعی طلقی میشود. سوشیال مدیا ترکیبی از پلتفرم های بسیار مفید و کاربردی برای دستیابی به ترافیک زیاد و توجه کاربران به کسب و کار شما است. یکی از راهکارهای دستیابی به بازدیدکنندگان زیاد یک برند به کارگیری از سوشیال مدیا است. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوایی منحصر به فرد و مفید است که اشتراک گذاشته میشود. البته شایان ذکر است که محتوایی خوب و مفید است که خبری عالی و داغ از دید مخاطبان داشته باشد و بتواند همچون ویروس در تمام رسانه های اجتماعی بیان مخاطبان و کاربران مختلف رد و بدل شود. به علت جذابیت محتوا پست هایی که در سوشیال مدیا و چنین پلتفرم هایی به اشتراک گذاشته میشود به ازای هر لایک و بازدید کننده ای که دارد، موجب نمایش پر رنگتر برند شما می شود.
یقینا بله! چرا که این فضا به دلیل رایگان و مجانی بودن و راحتی دسترسی به آنها، فرصت عالی و بسیار مناسب برای تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود.
از روش های مهم و بسیار تاثیرگذار برای بالا بردن و بهینه کردن رتبه سایت، برندسازی تجارت یا کسب وکار در موتور جستجو اشتراک گذاری صفحه ها و اخبارتان در رسانه های اجتماعی است.
هرچه تعداد مخاطبان و کاربران شما زیادتر باشد در نتیجه لایک و کامنت های پست های شما بیشتر خواهد بود و زیبایی پست ها موجب انتشار آن میان مخاطبان و کاربران خواهد شد. این امر باعث ایجاد سیگنال های رسانه های اجتماعی می شود و سبب بهبود رتبه و رنک سایت شما در موتورهای جست و جو می شود.
برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
هنگامی که صحبت از Social Media برای تجارت می شود، صحبت از منافع هم به میان می آید! در دوره دیجیتال امروز اغلب مشاغل اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را برای تجارت می دانند.
2. میکروبلاگینگ: برنامه هایی مثل Twitter و Tumbler از این دسته محسوب می شوند.
3. اشتراک گذاری عکس: برنامه هایی مثل Instagram ، SnapChat و Pinterest از این دسته محسوب می شوند.
4. اشتراک گذاری فیلم: برنامه هایی همچون YouTube، Facebook Live ، پریسکوپ و ویمئو از این دسته محسوب می شوند.
در رسانههای اجتماعی هر چه تعداد لایک پستها بیشتر باشد احتمال دیده شدن پستها هم بیشتر است. هنگامی که برای پستتان هشتگ انتخاب میکنید، اگر پست با این هشتگ تعداد لایک بالایی بگیرد، پست شما به ۹ پست عالی و برتر این هشتگ رسیده است و امکان دیده شدن پست شما به میزان بسیار زیادی بالا می رود.
هر مقدار که میزان اشتراک گذاری پستتان در رسانههای اجتماعی زیادتر باشد موجب بالا رفتن بازدیدهای پست شما توسط کاربران میشود. قابل ذکر است که اشتراکگذاری و میزان Share پستهایتان نسبت به مقدار لایکهایتان ارزش زیادتری دارد، به دلیل اینکه در دنیای کنونی لایک پست به یک امر ناخودآگاهانه تبدیل شده است، اما اشتراک گذاری پست توسط سایر افراد نشان دهندۀ توجه کاربران به محتواهای شما و توصیه آن به دیگران است.
برای اینکه محتوای تولید شده شما شانس بسیار بیشتری برای نمایش داده شدن داشته باشد، مقدار بازدید پست یا impression آن پر اهمیت است. همچنین تعداد نمایشهای پست ها نشان دهندۀ این است که چه تعداد مخاطب یا کاربر توسط نظرات، لایک و یا فالوورهای شما پست شما را دیدهاند
هرچه تعداد کامنت ها و نظرات دنبال کننده ها (Followers) بیشتر باشد، نشاندهندۀ جذابیت زیاد محتوای شما برای کاربران و همچنین کیفیت محتوای نوشته شده شما در کپشن است.
شبکههای اجتماعی همچون لینکدین این امکان را به شما می دهند که تعداد بازدید از پروفایل را بتوانید مشاهده کنید. اگرچه که تعداد بازدید یا ایمپرشن از پروفایل برندتان نسبت به سایر شاخصها مورد اهمیت نباشد، اما میزان علاقۀ کاربران به بازدید از پیج و پروفایل شما را نشان میدهد.
باید بدانید که یادآوری برند جزوی از مهمترین کارها در شبکه های اجتماعی است، چون به منظور بهرهمندی از ابزارهای تحلیلی در رسانههای اجتماعی باید هزینه کرد. اما با بهره گیری از این نوع ابزارها داده های بسیار خوبی از اینکه مخاطبان چه نظرات و چه حسی در رابطه با برندتان در Social Media دارند را بیان میکند. به علت اهمیت زیاد این فضا در دنیای کنونی روز ۳۰ ژوئن به نام روز Social Media نامگذاری شده است و به منظور فعالیت در این فضا بایستی از دانش زیادی در مورد این زمینه برخوردار باشید که این امر فقط با تلاش و مطالعه برندهای معروف و موفق در این زمینه امکانپذیر است.
سئو سایت
کمپین فروش
طراحی سایت
تبلیغات بلاگری
تولید محتوا ویدئویی
کوچینگ فردی
کوچینگ سازمانی
کوچینگ کسب و کار
عرضه یابی کسب و کار