سوشال مدیا و ارتباط آن با بازاریابی آنلاین

در عبارتی کوتاه و همانطور که از پیش می دانید سوشیال مدیا همان شبکه و رسانه‌های اجتماعی طلقی می‌شود. سوشیال مدیا  ترکیبی از پلتفرم های بسیار مفید و کاربردی برای دستیابی به ترافیک زیاد و توجه کاربران به کسب و کار شما است. یکی از راهکارهای دستیابی به بازدیدکنندگان زیاد یک برند به کارگیری از سوشیال مدیا است. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوایی منحصر به فرد و مفید است که اشتراک گذاشته می‌شود. البته شایان ذکر است که محتوایی خوب و مفید است که خبری عالی و داغ از دید مخاطبان داشته باشد و بتواند همچون ویروس در تمام رسانه های اجتماعی بیان  مخاطبان و کاربران مختلف رد و بدل شود. به علت جذابیت محتوا پست هایی که در سوشیال مدیا و چنین پلتفرم هایی به اشتراک گذاشته می‌شود به ازای هر لایک و بازدید کننده ای که دارد، موجب نمایش پر رنگ‌تر برند شما می شود.

تبلیغات

آیا سوشیال مدیا یک فرصت عالی برای بازاریابی است؟

یقینا بله! چرا که این فضا به دلیل رایگان و مجانی بودن و راحتی دسترسی به آنها، فرصت عالی و بسیار مناسب برای تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود.

از روش های مهم و بسیار تاثیرگذار برای بالا بردن و بهینه کردن رتبه سایت، برندسازی تجارت یا کسب وکار در موتور جستجو اشتراک گذاری صفحه ها و اخبارتان در رسانه های اجتماعی است.

هرچه تعداد مخاطبان و کاربران شما زیادتر باشد در نتیجه لایک و کامنت های پست های شما بیشتر خواهد بود و زیبایی پست ها موجب انتشار آن میان مخاطبان و کاربران خواهد شد. این امر باعث ایجاد سیگنال های رسانه های اجتماعی می شود و سبب بهبود رتبه و رنک سایت شما در موتورهای جست و جو می شود.

برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

آمار سوشیال مدیا برای تجارت

هنگامی که صحبت از Social Media برای تجارت می شود، صحبت از منافع هم به میان می آید! در دوره دیجیتال امروز اغلب مشاغل اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را برای تجارت می دانند.

انواع بازاریابی شبکه اجتماعی

  1. سوشیال نتورکینگ (Social Networking): برنامه هایی همچون گوگل پلاس ، لینکدینو فیسبوک از این گروه هستند.

2. میکروبلاگینگ: برنامه هایی مثل Twitter و Tumbler از این دسته محسوب می شوند.

3. اشتراک گذاری عکس: برنامه هایی مثل Instagram ، SnapChat و Pinterest از این دسته محسوب می شوند.

4. اشتراک گذاری فیلم: برنامه هایی همچون YouTube، Facebook Live ، پریسکوپ و ویمئو از این دسته محسوب می شوند.

معیار های موفقیت در سوشیال مدیا