خانه » دیجیتال مارکتینگ » تبلیغات
همه ما تا حد زیادی میدانیم که تبلیغات دقیقا به چه معنی است و به چه صورتی انجام می شود، اما نمیتوانیم معنای دقیق و خاصی برای این واژه مشخص کنیم و یک استراتژی موثر و فعال برای آن طراحی کنیم. ادورتایزینگ از آغاز کار تمامی رسانههای چاپی تا کنون تحولات و تغییرات نسبتا زیادی داشته اند، اما مقدار نیاز تجارت ها و افراد به ادورتایزینگ تغییر چندان زیادی نکرده است. در این مطلب بیان خواهیم که تبلیغات چیست و دارای چه مزایا و انواعی دارد. علاوه بر آن، انواع تبلیغات و مراحل طراحی کمیپنهای تبلیغاتی مفید و موفق را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
تبلیغات از کهنترین راه ها و شیوه های بازاریابی است که با هدف تأثیرگذاری بر روی کاربران برای فروش کالاها و محصولات انجام میشود. در واقع تبلیغات یک روش بسیار مؤثر برای معرفی خدمات و کالاها به مخاطبان بالقوه است. تبلیغات عالی به تبلیغاتی گفته میشود که جذاب، به یاد ماندنی و فوق العاده مؤثر باشند.
یکی دیگر از ویژگیهای یک تبلیغ عالی، تشویق و ترغیب مخاطبان به پرسش سؤالاتی درمورد کسب و کار و ارائه نمودن راههای تماس به منظور برقراری ارتباط با آنها است.
بالا بردن میزان تقاضای کالاها و خدمات از سوی کاربران به هدف افزایش فروش نیز دیگر ویژگیهای تبلیغات عالی است.
تبلیغات از کهنترین راه ها و شیوه های بازاریابی است که با هدف تأثیرگذاری بر روی کاربران برای فروش کالاها و محصولات انجام میشود. در واقع تبلیغات یک روش بسیار مؤثر برای معرفی خدمات و کالاها به مخاطبان بالقوه است. تبلیغات عالی به تبلیغاتی گفته میشود که جذاب، به یاد ماندنی و فوق العاده مؤثر باشند.
تبلیغات دارای انواع متفاوت و بسیار گوناگونی است. با گذر زمان حتی روشهای تازه و جدیدی برای تبلیغات ابداع می شود. به عنوان مثال، در گذشته بیشتر از راه های تبلیغاتی همچون ایجاد تبلیغات در رسانه های چاپی همچون تلویزیون و رادیو بهره گرفته می شد و امروزه، بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات از راه سوشیال مدیا و موتورهای جستجو صورت می گرد. انواع تبلیغات شامل:
تبلیغات در رسانههای چاپی همچون رادیو و تلویزیون از تبلیغات قدیمی تر به شمار می روند، اگرچه همواره از این روش مؤثر و کارآمد برای تبلیغات استفاده می شود. چنین کانالهای تبلیغاتی برای مدت طولاتی توسط تجارت های متعدد استفاده شده اند و در معرفی محصولات و خدمات تجارت ها به مشتریان احتمالی ثابت شده اند. از روشهای تبلیغاتی قدیمی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ایونت مارکتینگ های مجازی و حضوری، فرصتهای مناسبی برای تعامل بین تجارت ها و کسب و کارها، مخاطبان بالقوه آنها و معرفی برند و کالاها هستند. به همین علت ادورتایزینگ و بازاریابی در Event Marketing از روشهای بسیار محبوب محسوب میشود.
میزبانی از رویدادهای آنلاین و آفلاین یا حمایت مالی از این ایونت ها میتواند به شناخته شدن اسم برند و محصولات یک تجارت کمک کند. این شیوه تبلیغاتی موثر، مشتریان وعموم را با کسب و کار آشنا میکند و زمینههای معرفی و تبلیغات کالاها را فراهم میکند. به طور کلی، حمایت مالی از ایونت ها از میزبانی برای برگزاری این رویدادها به صرفه تر است.
امروزه بیشتر از 4 میلیارد آدم در همه جای جهان از اینترنت استفاده میکنند و طبق تحقیقات انجام شده میزان استفاده از اینترنت از سال 2005 تا الان بیشتر از سیصد برابر افزایش یافته است. در واقع میزان بهره وری از اینترنت همواره رو به رشد است و توقف نخواهند کرد. پس اگر در استراتژیهای بازاریابی تجارت خود به تبلیغات مجازی و آنلاین نپردازید، فرصتهای رقابتی بسیاری را از دست می دهید.
با بهره گیری از استراتژی تبلیغات دیجیتالی میتوانید از وای فای برای دسترسی به بیشتر از نصف جمعیت جهان و کانالهای گوناگون برای معرفی برند خود و فروش کالاهایتان استفاده کنید. امروزه بازاریاب های دیجیتال میتوانند از راه کانالهای ارتباطی گوناگون و متنوع و با هر بودجهای با مشتریان و مخاطبان بالقوه ارتباط برقرار کنند. علاوه بر آن، ابزارهای فوق العاده زیادی برای بهبود اجرای کمپینهای بازاریابی دیجیتال وجود دارند.
برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید
همانطور که اشاره کردیم، تبلیغات میتواند فروش محصولات و خدمات یک کسب و کار را افزایش دهد و مخاطبان و کاربران را از ساخت کالای جدید و یا ارائه خدمات جدید و بهبود کالاها و خدمات قدیمی و پیشنهادات ویژه آگاه سازد. همچنین، کسب و کارها با استفاده از تبلیغات میتوانند برندی متفاوت و منحصر به فرد برای تجارت خود بسازند. پیمودن مراحل زیر در طراحی یک استراتژی موثر و کارآمد برای کمپین تبلیغاتی به شما کمک میکند.
در بسیاری از اوقات، بازاریابی و ادورتایزینگ به عنوان کلماتی مترادف یا یک معنی شناخته میشوند، اما چنین تصوری درست نیست. بازاریابی یا Marketing فرآیندی است که شامل تحقیق و پژوهش، گسترش و اجرای استراتژیهای گوناگون به منظور ساخت کمپین هایی با هدف بالا بردن آگاهی از برند Brand Awareness و درآمد زدایی کسب و کارها است.
اما استراتژی ادورتایزینگ یا Advertisingدر واقع قسمتی از کمپین بازاریابی به شمار می رود. به بیانی دیگر، بازاریابی شامل یک برنامهای کامل و بزرگ برای شناسایی برند برای کاربران و ترغیب آنها به خرید محصولات است و تبلیغات، عملی برای تعامل و برقراری ارتباط و انتقال پیام ها به مخاطبان برای دستیابی به اهداف بازاریابی به شمار می رود.
بازاریابی یک کلمه کلی به منظور برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان است و ادورتایزینگ، یک زیرمجموعه ای از بازاریابی به شمار میرود. بازاریابی میتواند از راه کانالهای گوناگونی همچون بازاریابی ایمیلی، سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، روابط عمومی و تبلیغات پولی انجام شود. استراتژی بازاریابی تجارت ها معمولا در برگیرنده برنامه تبلیغاتی است که تمرکز خود را بر روی فرآیند ساخت و انتشار پیامی تشویق و ترغیب کننده به هدف تحریک مشتریان و مخاطبان به خرید محصولات می گذارد.
در رسانههای اجتماعی هر چه تعداد لایک پستها بیشتر باشد احتمال دیده شدن پستها هم بیشتر است. هنگامی که برای پستتان هشتگ انتخاب میکنید، اگر پست با این هشتگ تعداد لایک بالایی بگیرد، پست شما به ۹ پست عالی و برتر این هشتگ رسیده است و امکان دیده شدن پست شما به میزان بسیار زیادی بالا می رود.
هر مقدار که میزان اشتراک گذاری پستتان در رسانههای اجتماعی زیادتر باشد موجب بالا رفتن بازدیدهای پست شما توسط کاربران میشود. قابل ذکر است که اشتراکگذاری و میزان Share پستهایتان نسبت به مقدار لایکهایتان ارزش زیادتری دارد، به دلیل اینکه در دنیای کنونی لایک پست به یک امر ناخودآگاهانه تبدیل شده است، اما اشتراک گذاری پست توسط سایر افراد نشان دهندۀ توجه کاربران به محتواهای شما و توصیه آن به دیگران است.
برای اینکه محتوای تولید شده شما شانس بسیار بیشتری برای نمایش داده شدن داشته باشد، مقدار بازدید پست یا impression آن پر اهمیت است. همچنین تعداد نمایشهای پست ها نشان دهندۀ این است که چه تعداد مخاطب یا کاربر توسط نظرات، لایک و یا فالوورهای شما پست شما را دیدهاند
هرچه تعداد کامنت ها و نظرات دنبال کننده ها (Followers) بیشتر باشد، نشاندهندۀ جذابیت زیاد محتوای شما برای کاربران و همچنین کیفیت محتوای نوشته شده شما در کپشن است.
شبکههای اجتماعی همچون لینکدین این امکان را به شما می دهند که تعداد بازدید از پروفایل را بتوانید مشاهده کنید. اگرچه که تعداد بازدید یا ایمپرشن از پروفایل برندتان نسبت به سایر شاخصها مورد اهمیت نباشد، اما میزان علاقۀ کاربران به بازدید از پیج و پروفایل شما را نشان میدهد.
باید بدانید که یادآوری برند جزوی از مهمترین کارها در شبکه های اجتماعی است، چون به منظور بهرهمندی از ابزارهای تحلیلی در رسانههای اجتماعی باید هزینه کرد. اما با بهره گیری از این نوع ابزارها داده های بسیار خوبی از اینکه مخاطبان چه نظرات و چه حسی در رابطه با برندتان در Social Media دارند را بیان میکند. به علت اهمیت زیاد این فضا در دنیای کنونی روز ۳۰ ژوئن به نام روز Social Media نامگذاری شده است و به منظور فعالیت در این فضا بایستی از دانش زیادی در مورد این زمینه برخوردار باشید که این امر فقط با تلاش و مطالعه برندهای معروف و موفق در این زمینه امکانپذیر است.
سئو سایت
کمپین فروش
طراحی سایت
تبلیغات بلاگری
تولید محتوا ویدئویی
کوچینگ فردی
کوچینگ سازمانی
کوچینگ کسب و کار
عرضه یابی کسب و کار