تبلیغات

همه ما تا حد زیادی می‌دانیم که تبلیغات دقیقا به چه معنی است و به چه صورتی انجام می شود، اما نمی‌توانیم معنای دقیق و خاصی برای این واژه مشخص کنیم و یک استراتژی  موثر و فعال برای آن طراحی کنیم. ادورتایزینگ از آغاز کار تمامی رسانه‌های چاپی تا کنون تحولات و تغییرات نسبتا زیادی داشته ‌اند، اما مقدار نیاز تجارت ها و افراد به ادورتایزینگ تغییر چندان زیادی نکرده است. در این مطلب بیان خواهیم که تبلیغات چیست و دارای چه مزایا و انواعی دارد. علاوه بر آن، انواع تبلیغات و مراحل طراحی کمیپن‌های تبلیغاتی مفید و موفق را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تبلیغات

تبلیغات یا Advertising  چیست ؟

تبلیغات از کهن‌ترین  راه ها و شیوه های بازاریابی است که با هدف تأثیرگذاری بر روی کاربران برای فروش کالاها و محصولات انجام می‌شود. در واقع تبلیغات یک روش بسیار مؤثر برای معرفی خدمات و کالاها به مخاطبان بالقوه است. تبلیغات عالی به تبلیغاتی گفته می‌شود که جذاب، به‌ یاد ماندنی و فوق العاده مؤثر باشند.

ویژگی های یک تبلیغات موثر

هدف از تبلیغات یا Advertising  چیست ؟

تبلیغات از کهن‌ترین  راه ها و شیوه های بازاریابی است که با هدف تأثیرگذاری بر روی کاربران برای فروش کالاها و محصولات انجام می‌شود. در واقع تبلیغات یک روش بسیار مؤثر برای معرفی خدمات و کالاها به مخاطبان بالقوه است. تبلیغات عالی به تبلیغاتی گفته می‌شود که جذاب، به‌ یاد ماندنی و فوق العاده مؤثر باشند.

انواع تبلیغات

تبلیغات دارای انواع متفاوت و بسیار گوناگونی است.  با گذر زمان حتی روش‌های تازه و جدیدی برای تبلیغات ابداع می شود. به عنوان مثال، در گذشته بیشتر از راه های تبلیغاتی همچون ایجاد تبلیغات در رسانه‌ های چاپی همچون تلویزیون و رادیو بهره گرفته می ‌شد و امروزه، بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات از راه سوشیال مدیا و موتورهای جستجو صورت می گرد. انواع تبلیغات شامل:

مهمترین اهداف تبلیغات

برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

طراحی استراتژی تبلیغات

همان‌طور که اشاره کردیم، تبلیغات می‌تواند فروش محصولات و خدمات یک کسب و کار را افزایش دهد و مخاطبان و کاربران را از ساخت کالای جدید و یا ارائه خدمات جدید و بهبود کالاها و خدمات قدیمی و پیشنهادات ویژه‌ آگاه سازد. همچنین، کسب و کارها با استفاده از تبلیغات می‌توانند برندی متفاوت و منحصر به فرد برای تجارت خود بسازند. پیمودن مراحل زیر در طراحی یک استراتژی موثر و کارآمد برای کمپین تبلیغاتی به شما کمک می‌کند.

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

در بسیاری از اوقات، بازاریابی و ادورتایزینگ به عنوان کلماتی مترادف یا یک معنی شناخته می‌شوند، اما چنین تصوری درست نیست. بازاریابی یا Marketing فرآیندی است که شامل تحقیق و پژوهش، گسترش و اجرای استراتژی‌های گوناگون به منظور ساخت کمپین‌ هایی با هدف بالا بردن آگاهی از برند Brand Awareness و درآمد زدایی کسب و کارها است.

اما استراتژی ادورتایزینگ یا  Advertisingدر واقع قسمتی از کمپین بازاریابی به شمار می رود. به بیانی دیگر، بازاریابی شامل یک برنامه‌ای کامل و بزرگ برای شناسایی برند برای کاربران و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات است و تبلیغات، عملی برای تعامل و برقراری ارتباط و انتقال پیام ها به مخاطبان برای دستیابی به اهداف بازاریابی به شمار می رود.

بازاریابی یک کلمه‌ کلی به منظور برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان است و ادورتایزینگ، یک زیرمجموعه ای از بازاریابی به شمار می‌رود. بازاریابی می‌تواند از راه کانال‌های گوناگونی همچون بازاریابی ایمیلی، سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، روابط عمومی و تبلیغات پولی انجام شود. استراتژی بازاریابی تجارت ها معمولا در برگیرنده برنامه تبلیغاتی است که تمرکز خود را بر روی فرآیند ساخت و انتشار پیامی تشویق و ترغیب ‌کننده به هدف تحریک مشتریان و مخاطبان به خرید محصولات می گذارد.

مزایای تبلیغات چیست؟